مشکلات ژنتیکی مهمترین عامل ابتلا به بیماری‌های فکی

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::درمان مشکلات فکی در سنین پایین به نوعی پیشگیری محسوب می‌شود زیرا در غیر اینصورت در سنین بالا نیازمند درمان‌های پیچیده ارتودنسی و جراحی فک خواهد بود.
 
دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار   خبرنگاران جوان در خصوص درمان مشکلات فکی با استفاده از ارتودنسی اظهار داشت: تصور از درمان پيشگيرانه ارتودنسى مثل واكسيناسيون در ساير بيماريها نيست كه با انجام واكسيناسيون، مشكل ارتودنسى نيز بطور كلی ريشه كن شود.
 
وی افزود: ارتودنسی پيشگيری عملاً يك نوع مداخله در روند رشد و تكامل فك و صورت و دندانهاست که در اغلب  موارد با انجام اين درمان پيشگيرانه، شرايطی فراهم می‌شود كه بيمار را از درمانهاى پيچيده تر، سخت تر، پرهزينه تر و طولانى تر بى نياز مى‌سازد.
 
این متخصص ارتودنسی در  مورد مشكلات دندانى‌( نامرتبی دندانى و بدون مشكلات فكى) اذعان داشت: حفظ دندان شيری مهم ترين اصل پيشگيری در مشكلات كمبود فضای دندانی محسوب می‌شود و حتی در صورت از دست رفتن دندان شيری، حفظ فضاى دندان شيرى از دست رفته كه توسط دستگاههاى ساده‌اى انجام مي‌شود، مى‌تواند از بروز مشكلات پيچيده بعدى جلوگيری كند و يك نوع درمان پيشگيرانه ارتودنسى محسوب می‌شود.
 
ناصری در خصوص رویش صحیح دندانهای دائمی خاطرنشان کرد‌: بخش ديگری از درمان‌های ارتودنسی پيشگيرانه دركودكان در سنين رشد با درمان‌هايی نظير تراش دندان‌، كشيدن انتخابی از دندان‌های شيری و يا حتى دائمی و همچنين استفاده از دستگاه‌های متحرك، شرايط لازم جهت رشد صحيح دندان‌های  دائمی در حال رويش فراهم آورده می‌شود.
 
به گفته وی با اهمیت دادن به دندانهای شیری‌؛ مراجعه به موقع و منظم به دندانپزشک و جلوگیری از ایجاد و باقی ماندن عادتهای دهانی غلط در کودک مانند مکیدن انگشت و فشردن زبان به جلوی دهان می‌توان تا حد زیادی از بروز این ناهنجاری‌ها جلوگیری نمود.
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید